Instagram gaat meer inzetten op het kopen van producten via hun medium. Zo komt er een apart kanaal voor winkelen in de app, en kunnen bedrijven in 46 landen producten gaan taggen in hun Stories. Dat maakt het sociale medium bekend in een blogbericht.
Het winkelen via Stories kan al sinds juni. De functie was echter alleen beschikbaar voor een beperkte groep. Nu wordt de functie voor gebruikers overal ter wereld beschikbaar. Niet ieder bedrijf kan echter meedoen. De optie om producten te taggen in Stories is alleen beschikbaar voor bedrijven in 46 landen. Welke landen dat zijn, is onbekend.
Het idee is dat je een Story bekijkt van een bedrijf en direct op een product kunt klikken als je iets leuks ziet. Vervolgens krijg je direct meer informatie op het product.
Explore
Daarnaast komt er een winkel-kanaal in Explore, dat helemaal aangepast is voor jou. Kijk je dus in Explore, dan zie je ook een optie ‘winkelen’. Hier verschijnen alleen berichten waarin producten getagd zijn. Alle berichten zijn van merken die je volgt en merken die je mogelijk leuk vindt.
Het nieuwe kanaal verschijnt in de komende weken voor alle gebruikers wereldwijd.