Numrush

Interactieve reclameborden onderstrepen magie van het vliegen

Vliegen is en blijft iets magisch. Om dit te benadrukken heeft British Airways in Londen een aantal digitale billboards geplaatst die mensen eraan herinneren hoe bijzonder vliegen eigenlijk is. Ze doen dit door enthousiaste reacties van kinderen op vliegtuigen te laten zien.

De reclamecampagne is ontwikkeld door Ogilvy 12th Floor. De reclame maakt gebruik van speciaal voor de gelegenheid gemaakte surveillance technologie. Deze technologie trackt de vliegtuigen in de buurt en laat een reactie van een kind op het het digitale reclamebord zien. Het kind kijkt en wijst naar het voorbijvliegende vliegtuig.

Op het bord wordt naast een enthousiaste reactie van een kind op het vliegtuig nog meer informatie getoond. Op het bord is namelijk ook informatie over dat specifieke vliegtuig te zien, zoals het vluchtnummer, plaats van vertrek en plaats van vertrek.

Abigail Comber, hoofd marketing bij BA zegt tegen The Drum: “This is a first, not just for British Airways but for UK advertising. We all know from conversations with friends and family that we wonder where the planes are going and dream of an amazing holiday or warm destination. The clever technology allows this advert to engage people there and then and answer that question for them.”

“We hope it will create a real ‘wow’ and people will be reminded how amazing flying is and how accessible the world can be.”