Kickstarter heeft voor het eerst in zijn bestaan een bedrijf overgenomen. Het crowdfundingsplatform heeft de muziekdienst Drip overgenomen, waarmee Kickstarter het bedrijf van de ondergang heeft gered.
Drip is een muziekdienst en digitale fanclubservice dat zich richt op het directe contact tussen artiesten en fans. Door middel van een maandelijkse bedrag krijgen fans toegang tot exclusieve nummers en andere extraatjes van hun favoriete onafhankelijke platenlabels. Het idee achter de dienst is dat fans hiermee hun favoriete artiesten direct kunnen steunen.
Drip werd in 2011 opgericht, maar maakte afgelopen maand bekend om vandaag, 18 maart, te stoppen. Volgens de CEO van Kickstarter, Yancey Strickler, sluit de filosofie van Drip goed aan op de filosofie van Kickstarter en is daarom besloten om het bedrijf over te nemen. Beide bedrijven bieden namelijk een platform aan voor hun gebruikers waar ze nieuwe ideeën met de wereld kunnen delen.
Volgens Fast Company laat Kickstarter met de aankoop zien dat het zich een steeds grotere speler in de muziekindustrie wil maken. Het platform wordt bijvoorbeeld ook veel door muzikanten gebruikt om geld voor een album of concert bij elkaar te krijgen. Of en hoe Kickstarter Drip wil integreren in zijn dienst is niet bekend.