Net als bij de recente Tweede Kamer verkiezingen in Nederland zaten de meeste bekende opiniepeilers in Amerika er flink naast vorige week, toen zij de uitkomst van de Amerikaanse presidentsverkiezingen trachtten te voorspellen. Wie het wel goed had? De coffee cup poll van koffieketen 7-Eleven. Al vier jaar op rij verkopen zij hun koffie vanaf begin september tot op de dag van de verkiezingen in een blauwe (democraten) of rode (republikeinen) koffiebeker. Elke klant mag een beker kiezen op basis van wie ze die dag (zouden) stemmen. Wie geen mening heeft kiest een neutrale, groene beker.
Dit jaar voorspelde de 7-Election poll zo dat de zittende president Obama met 59% van de stemmen zou gaan winnen, tegen 41% voor Mitt Romney. Een uitslag die uiteindelijk dichter bij de werkelijkheid lag dan welke media poll dan ook. Al vier verkiezingen op rij voorspelt de 7-Election Presidential Campaign Coffee Cup Poll zo de winnaar van de verkiezingen, en al vier jaar op rij hebben ze het bij het rechte eind.
Volgens de coffeecups van 7-Eleven leidde President Obama de race naar het Witte Huis dit jaar al vanaf het begin, al werd het gat met Romney wel extreem klein na het mislukte debat met de senator. Na het eerste debat groeide Obama echter langzaamaan weer verder in populariteit. Orkaan Sandy verstevigde zijn koppositie nog meer. Bekijk de uitslag op de 7-Election website.