Tijdens een pretentieloze babbel tussen YouTube CEO Chad Hurley en Loic Lemeur wordt kort ingegaan op het besluit van de jonge ondernemer om in de Formule 1 te stappen. ‘Een goeie manier om de sport ook in de VS een gezicht te geven’ aldus Chad. Formule 1 is in Amerika immers niet echt een must-see sport.
YouTube stond zelf altijd op gespannen voet met het autocircus van Bernie Ecclestone omdat filmpjes van de sport tegen alle copyrightwetten in op de site gepubliceerd worden. Alhoewel Chad Hurley de investering in het nieuwe USF1 team met privégeld doet en YouTube formeel al een tijd terug werd overgekocht door Google is in de media toch lichte sprake van een ‘YouTube F1 auto’. Het is echter niet aannemelijk dat USF1 met YouTube logo’s rond gaat rijden.
Veel meer dan dat had Hurley dus ook niet over de zijn F1 participatie te melden. Het lijkt er vooral op dat dit de zoveelste big spender is die het komende seizoen gewoon in de pitsstraat tussen de pitspoezen en snelle bolides wil rondhangen. De vraag is echter of hij net als Richard Branson vorig jaar op het juiste paard wedt.