De Japanse berichtenapp Line investeert 4,6 miljard yen (omgerekend 40 miljoen euro) in Snapchat-kloon Snow. Dat meldt TechCrunch. Met de investering krijgt Line een aandeel van 25 procent in Snow, dat zich net zoals Line vooral richt op de Aziatische markt. Beide bedrijven hebben overigens hetzelfde moederbedrijf: Naver.
Hoe populair Snow daar precies is, is onbekend. Over de populariteit van Line is meer bekend: de chatapp – die eigenlijk veel meer is dan dat – heeft dit jaar de mijlpaal van 1 miljard geregistreerde gebruikers mogen noteren. Het aantal actieve gebruikers ligt echter wat lager: in december 2015 zouden dat er 215 miljoen zijn.
Met de investering probeert Line een breder bereik te krijgen in de markt van sociale media in Azië. Snow is vooral in Japan, China, Zuid-Korea en Zuidoost-Azië populair. Line doet het met name goed in Thailand, Indonesië, Japan en Taiwan. Op het gebied van chatapps heeft het vooral concurrentie van het Chinese WeChat.
Line ging deze zomer naar de beurs, waarmee het zijn bereik wereldwijd wilde uitbreiden.