De trouwe Top Gear kijker kijkt vast niet meer op of om, van een wedstrijdje tussen een auto en een willekeurig ander voertuig, of het nou een vliegtuig, trein of fiets is. Maar toch was een race tussen een auto en een basejumper bij mijn weten tot op heden nog niet eerder vertoond. Nissan maakte deze week de sprong in het diepe, en liet GT Academy winnaar Peter Pyzera racen tegen BASE-jumper David Barlia. Tijdens zijn sprong bereikt de Amerikaan snelheden tot 210 km per uur. Aan de coureur de taak om hem bij te houden en sneller beneden te zijn op een berg vol verraderlijke haarspeldbochten. Op onderstaande video Nismo vs Wingsuit is het resultaat te zien:
Met de publiciteitsstunt die plaats vond in de Zwitserse Alpen wil Nissan zijn nieuwste technologische snufjes demonstreren, zoals het biometrische pak dat Pyzera tijdens zijn rit aan heeft. Het zogenaamde Nismo pak stelde de coureur in staat om na afloop een uitgebreide analyse van zijn concentratieniveau te maken. Het pak wordt onder meer gebruikt om atleten en coureurs klaar te stomen voor het hoogste niveau, evenals Nissan’s In-Body machine (een apparaat dat de fysieke gesteldheid van de coureur meet), de Brainwave Monitor (die de hersenen leert zich tegelijkertijd zowel te concentreren als te ontspannen), de Batak Console (die de reactiesnelheid verbetert) en een racesimulator (die de Nismo-atleten in staat stelt op elk circuit ter wereld te oefenen).
Enkele jaren geleden nam Nissan samen met PlayStation het initiatief tot de GT Academy, die de competitie die de werelden van echt en virtueel racen samenbrengt. Daarmee biedt Nissan aspirant-coureurs een kans om het tot professioneel coureur te schoppen. De autofabrikant gaat elk jaar op zoek naar de beste spelers van racegames en biedt de kampioen van de competitie een contract met het raceteam van Nissan. Daarmee krijgt de winnaar de mogelijkheid een volledig seizoen in de hoogste regionen van de autosport mee te strijden.