Het is eenzaam aan de top. Vandaar dat er nu een nieuw sociaal netwerk is speciaal voor de meest succesvolle zakenmensen op orde. Om lid te worden van The Marque dien je in ieder geval $1500 per jaar te betalen en daarnaast moet je eerst voorgedragen worden. Op dit moment zijn er pas 50 leden. Ken je hen niet persoonlijk, dan is de kans klein dat je er in komt.
The Marque werd bedacht Andrew Wessels, die het project grotendeels zelf financiert. Het is zeker niet de eerste keer dat er een sociaal netwerk voor vermogende succesnummers wordt opgezet, eerder bestond er ook al een ‘MySpace voor Miljonairs’ in de vorm van ASmallWorld. Eind 2013 ontwikkelde de site zich tot een chique travelcommunity omdat het oorspronkelijke businessplan niet succesvol bleek.
Waar The Marque zich wil onderscheiden is in het feit dat de site haar gebruikers tijd wil besparen door voor je te netwerken. Alleen genodigden kunnen lid worden van de dienst, maar elk aangedragen lid wordt voor die tijd ook nog doorgelicht door het eigen team, zodat ook echt elk lid straks de moeite waard is.
“We geven duidelijke instructies wie je wel en niet kunt voordragen, en per lid kun je slechts 5 nieuwe leden voorstellen” zegt Wessels vanuit zijn hoofdkantoor in Londen, “Het moeten sowieso allemaal senior bestuurders, aandeelhouders of investeerders zijn. Het is een club die gebaseerd is op succes. Als je dat nog niet bereikt heb hoor je er niet thuis.”
Op The Marque kunnen gebruikers onder meer berichten met elkaar uitwisselen, mediaberichten volgen en reacties geven. Het is de bedoeling nu eerst 500-1000 leden in Londen te verzamelen, daarna wordt het zelfde model gekopieerd naar New York, Miami, Hong Kong en Singapore. Ook daar worden eerst 50 founders gezorgd die de rest van de community gaan vormen.