Dat Lowlands 2014 nog steeds niet uitverkocht is houdt de gemoederen maar wat bezig. Dit weekend bereikte het aantal online zoekopdrachten naar Lowlands zelfs een historisch hoogtepunt: Ruim twee keer meer mensen zochten dit weekend naar de term ‘Lowlands’ dan er vorig jaar gedaan werd tijdens de daadwerkelijke looptijd van het festival.
Lowlands voerde bijna dit hele weekend de Google Trends toplijst aan als het gaat om populairste zoekterm van Nederland. In de loop van gistermiddag werd het festival ingehaald door de Superbowl 2014 en de tragische dood van acteur Philip Seymour Hoffman.
De meeste interesse voor Lowlands was er in de steden Amsterdam, Utrecht, Hilversum en Nijmegen. Helaas geeft Google geen absolute zoekcijfers vrij, maar uit de plotse verdubbeling van het aantal zoekopdrachten valt wel af te leiden dat er dit weekend waarschijnlijk meer mensen naar informatie over Lowlands hebben gezocht dan dat er daadwerkelijk een kaartje hebben gekocht: Als gevolg van de verhoogde ticketprijzen en het wegzakken van de hype zijn er op dit moment nog steeds 5000 Lowlands kaarten te koop.