Een opvallende move: net nu de laatste maanden duidelijk is dat Google met één of meer nieuwe versie van de Google Glass op de markt komt, heeft het bedrijf de social media-accounts van de Google Glass offline gehaald. Zowel het Twitter-profiel, als de Facebook-pagina en het Instagram-account van Google Glass zijn verdwenen. Op de Google+-pagina is een soort afscheidspost geplaatst waarin mensen die een Google Glass bezitten, wordt uitgelegd waar ze voortaan terecht kunnen met hun vragen.
Het is natuurlijk gokken waarom Google Glass de pagina’s sluit, maar het zou er zomaar mee te maken kunnen hebben dat Google met de Google Glass weg wil van wat ze met de explorer edition hebben gedaan.
Alles wijst erop dat het een product wordt voor de zakelijke markt en niet voor consumenten. Het zal dus anders in de markt worden gezet dan de associatie die mensen nu hebben met de bril en daarom zou het logisch zijn om ook niet verder te gaan met de huidige social-accounts. Een andere naam dan Google Glass zou daarbij logisch zijn, al is officieel nog niet zeker dat er ook een naamswijziging zal volgen.
Ondertussen zijn er bedrijven die de huidige Google Glass nog gewoon blijven gebruiken. Zo gaat CrowdOptic fans die aanwezig zijn bij de Super Bowl in de VS een bril geven, zodat fans die er niet bij kunnen zijn de wedstrijd toch van heel dichtbij kunnen maken. Dat schrijft 9to5Google. Een leuke toepassing, maar in principe had die ook kunnen uitgevoerd met behulp van bijvoorbeeld een GoPro en Periscope.
DeMarcus Ware meets the fam for a pregame hug. #FootballisFamily CrowdOptic, Inc.
Geplaatst door Denver Broncos op zondag 24 januari 2016