Vorige week onthulde SocialRank de tool “Verified Followers”, een nieuwe dienst waarmee gebruikers kunnen zien hoeveel “verified” Twittervolgers ze hebben; gesorteerd op basis van het aantal volgers. Een interessante dienst voor actieve Twitteraars én een bruikbare tool voor merken die zich willen richten op hun meest populaire en dus invloedrijke volgers.
De tool werd vorige week door het bedrijf Social Rank gelanceerd. SocialRank is een startup van Alex Taub en Michael Schonfeld, met als doel om bedrijven te helpen hun meest waardevolle en actieve Twitter-volgers te identificeren. De gemiddelde Twitter-gebruiker zal niet meer dan een handvol “verified” account als volgers hebben waardoor de dienst bruikbaarder is voor merken en celebrities.
De dienst werd dan ook ontwikkeld toen een vriend – manager van celebrities – vroeg of het bedrijf een tool kon ontwikkelen om te achterhalen welke grote accounts zijn klanten volgen; in de hoop dat dat zou kunnen leiden tot potentiële samenwerkingen. “Before we put it out there, we looked around and couldn’t find a tool that helped you do this that was cheap or free, had a decent design, and was fairly quick about it,” zegt Taub. “That was the biggest reason for making it happen.”
Hoewel Taub toegeeft dat de dienst voor de meeste gebruikers niet zo interessant is, krijgt hij nog steeds tientallen e-mails van mensen die ontdekken dat ze gevolgd worden door best wel grote accounts. Door welke “verified” accounts word jij gevolgd?