Millenials kijken meer naar hun tablets en computers dan TV

Tegenwoordig kijken kinderen meer naar films en serieus op hun tablets en computers dan op televisie. Uit een onderzoek van Deloitte blijkt dat 56 procent van de jonge “millenials” (mensen in de leeftijdsklasse 14 tot 24) vaker naar hun favoriete series kijken op een computer, smartphone, tablets of console dan via de televisie.

Het grootste gedeelte, 32 procent van deze jonge millenials kijkt naar series en films via hun computer. Een wat kleinere groep van zeven procent kijkt zelfs via hun tablets. Dat is een enorm verschil met ouderen van 67 plus waarvan 92 procent nog steeds op de traditionele manier televisie kijkt. Toch blijkt ook dat van de wat oudere millenials, in de leeftijdsklasse 25 tot 30, 53 procent nog steeds gewoon televisie kijkt.

De groep mensen die op deze nieuwe manier van hun entertainment geniet blijft echter groeien dus wellicht dat televisiemakers hun focus moeten verleggen op wat kleinere apparaten. Anders lopen ze straks inkomsten van een hele generatie mis.

w640