Het bekende modehuis GUESS gaat in 2015 een collectie smartwatches op de markt brengen. Hiervoor gaan de designers van GUESS samenwerken met de techneuten van het Amerikaanse Martian. Dat is een ander geluid dan we nog geen 4 maanden geleden hoorde op ‘s-werelds grootste beurs voor horlogemakers.
In april lieten horlogemakers van Tissot en Swatch zich nog ontvallen dat ze geen brood zagen in slimme horloges. De jongere generatie draagt nauwelijks nog horloges en de vraag was of men, eenmaal ‘volwassen’, nog wel zat te wachten op een blinkende gadget om de pols.
Bij GUESS lijken ze beide sporen na te lopen: het modehuis richt zich op een jongere doelgroep, maar wil met hun horloges wel graag ‘meegroeien’ met de klant.
It’s the beginning of an era where wrist accessories will be able to do much more than tell time.
Het zoekt daarvoor de samenwerking met de techneuten van Martian. Volgens de beleidsbepalers van GUESS is het Amerikaanse bedrijf als één van de weinige er in geslaagd om ‘smart tech’ te fuseren met stijlvolle designs. “Martian kan ons helpen om onze sexy designs ‘slim’ te maken, zonder dat we een horloge maken dat een smartphone nabootst”, aldus een woordvoerder van GUESS.
De samenwerking werd eerder vandaag aangekondigd en zal na verwachting zijn eerste vruchten afwerpen in het nieuwe jaar. Vanaf 2015 willen GUESS en Martian hun smartwatches dan gaan uitrollen in meer dan 100 landen wereldwijd.