Ook Motorola wil later dit jaar met een smartwatch uit eigen stal op de markt komen. Dat liet vice president Rick Osterloh zich gisteren ontvallen in een paneldiscussie tijdens Mobile World Congress in Barcelona. Volgens Osterloh moet Motorola’s slimme horloge vooral een einde maken aan de issues rond stijl en levensduur van de batterij.
Dat zijn stoere woorden van Osterloh, zeker omdat Motorola’s laatste bijdrage aan de markt voor wearables, in 2011, nou niet bepaald werden geprezen voor hun strakke looks of fantastische batterij.
Het mag duidelijk zijn dat het ook deze week in Barcelona smartwatches die de klok slaan. Geheel volgens verwachting maken meerdere grote hardwarepartijen, van Samsung tot HTC en Sony tot Huawei zich hard voor een slim horloge, met name in achtervolging op de razendsnelle ontwikkelingen die het eerstgenoemde Samsung de afgelopen maanden laat zien.
Motorola schaart zich vooralsnog onder een groepje van merken die het bij woorden laten en nog geen actie kunnen overleggen. Osterloh liet zich niet uit over vorm, hardware of andere details, maar benadrukte nog maar eens dat het een belangrijke markt zou gaan worden voor het bedrijf. Dat hebben we eerder gehoord.
Of Motorola op den duur een rol van betekenis kan gaan spelen is de vraag. Dat het bedrijf in staat is om mooie producten te lanceren, bewijzen hun innovatieve smartphones zoals de Moto X. Dat Motorola ook in staat is om de plank volledig mis te slaan, is echter ook een bekend verhaal.