Nest gaat gebruikers van de smart home-hub Revolv op individuele basis helpen. Nest nam Revolv drie jaar geleden over en trekt nu de stekker uit de producten van het bedrijf. De smart home-hub verliest daardoor niet alleen ondersteuning, hij stopt helemaal met werken. Gebruikers zijn logischerwijs boos.
Als reactie hierop laat Nest via Twitter weten dat gebruikers contact kunnen opnemen met het bedrijf en dat gekeken wordt naar een oplossing. Tegenover Engadget laat Nest weten dat er geen algemene oplossing komt, maar dat er echt per gebruiker gekeken wordt naar wat de beste optie is. Het kan zijn dat Nest gebruikers van de Revolv een financiële vergoeding heeft omdat het apparaat onbruikbaar wordt, maar hoeveel ze krijgen is onbekend
Revolv owners, we’re here to help. Please get in touch so we can find the best solution for your needs: help@revolv.com
— Nest Support (@nestsupport) 5 april 2016
Feit blijft dat de Revolv niet meer gaat werken en dat dit een erg interessante case is voor de toekomst van connected producten. Meer dan ooit krijgen bedrijven controle over de apparaten die we gebruiken en kunnen ze die dus op afstand helemaal onbruikbaar maken, wanneer zij dat willen.