Netflix heeft zijn aantal abonnees sneller zien stijgen dan verwacht. Het bedrijf kreeg er in het derde kwartaal 6,96 miljoen abonnees bij, terwijl het verwacht had er 5,07 miljoen bij te krijgen. In totaal heeft de streamingdienst nu 137 miljoen abonnees, waarvan er 130 miljoen een betalend abonnement hebben, meldt TechCrunch.
Het bedrijf stelt verder te verwachten in de komende 10 jaar 1 miljard dollar te investeren in producties van eigen content, waarbij 1.000 productiebanen per jaar gecreëerd worden. Daarmee wil het bedrijf meer afhankelijk worden van zijn eigen gemaakte content, in plaats van content waar ze licenties voor hebben.
“Onze eigen shows zijn vaak waardevoller dan wanneer we licenties krijgen voor shows van een ander op een later moment”, aldus Chief Content Officer Ted Sarandos tegenover CNBC. “Dus als we investeren in een eigen show, verdienen we meer op het gebied van mensen die naar Netflix kijken en het waarderen, en waarde hechten aan hun abonnement.”
Verder laat het bedrijf weten dat romantische films het de afgelopen tijd goed deden, dankzij zijn “Summer of Love”-films. Die werden door ruim 80 miljoen accounts bekeken. De meest succesvolle film was “To All The Boys I’ve Loved Before”, die een van de meest bekeken films van Netflix zelf werd.
Omzet
Het bedrijf draaide verder een omzet van 4 miljard dollar, wat in lijn is met de verwachtingen van analisten. Per aandeel maakte het bedrijf een winst van 89 cent. Voor het volgende kwartaal verwacht het bedrijf 9,4 miljoen nieuwe abonnees te krijgen.