Nu al twee keer zoveel zoekopdrachten naar ‘Super Bowl Commercials’ als vorig jaar rond deze tijd

Super Bowl commercials zijn misschien wel het grootste virale succes van de afgelopen jaren. Zetten we laatst de meest succesvolle Super Bowl commercials ooit al op een rijtje, dit jaar lijkt de populariteit van de spotjes alle verwachtingen te gaan overtreffen. Via Google zijn er tot nu toe al ruim twee keer meer zoekopdrachten geweest naar de term ‘Super Bowl Commercial’ dan vorig jaar rond deze tijd het geval was. En dat terwijl het grootste Amerikaanse sportevent van het jaar pas volgende maand plaats vindt.

In totaal zijn er dit jaar al 17 Superbowl commercials gelanceerd door grote merken zoals Axe, Bud Light, Pepsi en Doritos. Die spotjes werden tot nu toe 17,5 miljoen keer bekeken via YouTube, bijna drie keer zoveel als vorig jaar toen de commercials rond deze tijd ca. 5,2 miljoen views hadden gehaald. Uiteraard hoopt YouTube met de bekendmaking van deze cijfers ook flink wat munt te slaan uit de Super Bowl: Want wat is er nou lucratiever dan een pre-roll voor een commercial inkopen?

Hieronder een nieuw lijstje met de 10 best bekeken Super Bowl Commercials van 2014 tot nu toe. Met 3 miljoen views is Axe’s ‘Make Love not War’ op dit moment de onbetwiste winnaar, maar ook de Bud Light spotjes met Arnold Schwarzenegger, en de reünie van de drie hoofdpersonages uit TV serie ‘Full House’ doen het aardig:


Axe: 3 miljoen views


Doritos: 2,5 miljoen views


Bud Light met Arnie: 1,6 miljoen views


Bud Light met Arnie 2: 1,5 miljoen views


Pepsi: 1,3 miljoen views


Doritos: 1 miljoen views


Bud Light met Don Cheadle: 1 miljoen views


Doritos: 1 miljoen views


Dannon Oikos, met een Full House reünie: 900,000 views


SodaStream met Scarlett Johansen: 600,000 views