Volgens onderzoek blijkt het versturen van een email nog altijd een veel effectievere marketingmethode dan het publiceren van een Tweet, Facebook bericht of Instagram foto. Geen wonder dat onze inboxen elke dag zo vol zitten!
Alhoewel social media een fantastische plek zijn om meer engagement met je fans te verkrijgen, leidt een email volgens de enquette van McKinsey & Co. 40% vaker tot directe omzet of leads. Dat komt omdat je boodschap, mits de email wordt geopend, op dat moment de volledige aandacht van de ontvanger krijgt en deze persoon vaak wordt doorgestuurd naar een speciale landingspage waar meer informatie over dat specifieke product of aanbieding te vinden is. Hoe beter de email en landingpage zijn gepersonaliseerd, hoe vaker dit leidt tot een directe aankoop.
Er is echter wel een aandachtspuntje: Aangezien vandaag de dag bijna 45% van alle emails op een mobieltje worden geopend is het heel belangrijk dat deze landingspage of sales funnel mobile proof is. Wanneer een webpagina niet geschikt is voor de mobiel, haakt de consument over het algemeen direct na de doorklik weer af. Volgens recent onderzoek van Google is 40% van de mensen op dat moment zelfs geneigd een website van een concurrent te bezoeken.
Het hele onderzoek is hier te bekijken.