Numrush

Op virtuele vakantie dankzij een GPS coördinaat onder een bierdopje

Een originele marketingstunt van bierbrouwer Pacifico stuurt consumenten op exotische wereldreis vanachter hun computer. De brouwer liet miljoenen van zijn bierdopjes bedrukken met een GPS code, die dient als een persoonlijk ‘ticket to the tropics’. Wanneer de code wordt ingevuld op een speciale actiesite, bezoek je vanuit je luie stoel zonnige bestemmingen zoals Santa Maria Bay, Scorpion Bay of Playa el Requeson.

De biertjes van Pacifico worden door barpersoneel ook wel ‘Yellow Caps’ genoemd, vanwege de kenmerkende gele bierdopjes. Dat werd gelijk de naam van de GPS campagne, die bedacht werd door een reclamebureau uit Austin. In plaats van een paar lucky winners op wereldreis te sturen, stuurt het merk nu al zijn klanten op virtuele reis.

Wanneer je de site DiscoverPacifico.com bezoekt en je GPS coordinaten invoert, ontvang je direct je ‘virtuele reiservaring’ in de vorm van video’s, foto’s en user generated content via Twitter en Instagram. Iedereen kan zelf bijdragen aan de content op de site door posts te taggen met #DiscoverPacifico. Benieuwd of virtueel reizen de hype van de toekomst wordt.