Numrush

Pebble Time haalt ruim $20 miljoen op via Kickstarter

Pebble’s nieuwe smartwatch, de Pebble Time, heeft maar liefst 20,3 miljoen dollar opgehaald via een crowdfundingproject op Kickstarter. Hiermee is de smartwatch verreweg het meest succesvolle project op Kickstarter tot nu toe.

Het was een grote verrassing toen Pebble vorige maand de Pebble Time lanceerde op Kickstarter. Dat dit een slimme zet was van het bedrijf bleek al binnen enkele minuten. Het doel van 500.000 dollar werd binnen 17 minuten behaald, waardoor de Pebble Time tot de snelst gefinancierde projecten op Kickstarter behoort.

Alsof dat niet genoeg was, stoomde de Pebble Time binnen twee dagen over de grens van tien miljoen dollar heen. Hiermee werd binnen 48 uur het eindbedrag van de Pebble Original behaald, het eerste uiterst succesvolle project van Pebble op Kickstarter.

De Pebble Time had ongeveer een week nodig om het meest succesvolle project ooit te worden op Kickstarter. Op 3 maart passeerde het project de grens van 13,2 miljoen waarmee het de Coolest Cooler, het meest succesvolle project tot dan toe, voorbij ging. Afgelopen zaterdag eindigde het project en bleef de teller steken op ruim 20,3 miljoen dollar, waardoor het doel van 500.000 dollar maar liefst veertig keer werd behaald. In totaal werd de smartwatch 78,471 keer besteld als pre-order.

De eerste 30.000 smartwatches zullen in mei worden verscheept, waarna de tweede ronde van nogmaals 30.000 smartwatches zal plaatsvinden in juni. Zodra alle backers op Kickstarter de Pebble Time hebben ontvangen, zal het horloge in de winkels verschijnen.

De Pebble Time beschikt in tegenstelling tot zijn voorganger over een e-paper kleurenscherm. Doordat het bedrijf kiest voor een e-paper scherm en niet voor een LCD of OLED scherm komt de batterijduur van zeven dagen niet in gevaar, zo stelt het bedrijf. Hierdoor lijkt het bedrijf een belangrijke troef in handen te hebben om de concurrentie te kunnen verslaan.