PlayStation Vita-game Metrico combineert gamification en infographics


Zo. Dat zijn dubbele buzzword punten voor het gebruik van infographics en gamification in één kop! Alle gekheid op een stokje: het is wel wat de PlayStation game “Metrico” zou moeten gaan doen, volgens producent Digital Dreams. Met echte échte data nog wel!

In de introductie hierboven zien we een personage rennen en klimmen door een wereld die bestaat uit allerlei soorten grafieken, die volgens de makers gebaseerd zijn op real-time informatie. Dat klinkt gaaf (en tegelijkertijd haast onmogelijk).

The idea has been in our heads for a few years, and was born out of noticing how beautiful infographics can look as an art form. It was reinforced by seeing that infographics have become increasingly important in contemporary pop-culture“, aldus een woordvoerder van producten Digital Dreams.

Volgens het bedrijf moet de game niet alleen leuk zijn om te spelen en er prachtig uitzien, maar er ook voor zorgen dat de spelers bewust worden van de snelheid waarmee sommige informatie zich vermenigvuldigt of transformeert en de impact die het heeft op onze wereld.

Ik ben benieuwd, maar een versie van Sim City gebaseerd op de real-time open data sets van grote steden blijft voorlopig nog even boven aan mijn wensenlijstje staan!