Porsche gaat een volledig elektrische sportwagen bouwen. De Mission E werd in september nog voorgesteld als concept car, maar zal worden doorontwikkeld, zodat Porsche de auto in 2020 in productie kan nemen.
De Mission E zou je kunnen zien als een prestigeproject, zodat Porsche zijn imago weer een beetje kan oppoetsen. Ook dit merk werd de afgelopen maanden immers volop meegezogen in Dieselgate. De Mission E is volledig elektrisch, dus met de uitstoot van deze auto valt niet te rommelen. Maar genoeg over het verleden, want wat Porsche ons in de toekomst wil brengen is veel interessanter.
Dat Porsche het groots aan wil pakken blijkt wel uit het feit dat het duizend extra werknemers nodig heeft om de Mission E te ontwikkelen en produceren. Verder wordt de fabriek in Zuffenhausen voor 700 miljoen verbouwd, zodat Porsche zelf beschikt over de benodigde machines om elektromotoren te bouwen. Hierbij zal het Duitse merk dus niet afhankelijk zijn van andere partijen.
De Porsche Mission E is in heel veel opzichten anders dan andere elektrische auto’s. Zo trekt hij in 3,5 seconde op van 0 naar 100 kilometer per uur, terwijl je nog steeds 500 kilometer kunt rijden op één acculading. Ook interessant: dankzij het snellaadsysteem van Porsche is de accu in 15 minuten voor 80 procent opgeladen. Daarmee is meteen een van de grootste nadelen van elektrisch rijden verholpen.
Het is nog niet bekend wat de Porsche Mission E moet gaan kosten, maar verwacht dat deze elektrische supercar met 911-prestaties ook minimaal net zoveel zal kosten als een 911.