Reflektion haalt acht miljoen dollar op om winkeliers te helpen voorspellen wat consumenten kopen

Reflektion is een startup die met behulp van analyses voorspellingen doet voor bedrijven zoals O’Neill om zo klantenconversies te verbeteren. De startup heeft acht miljoen dollar opgehaald van bedrijven zoals Intel Capital en Nike. Deze financiering zal voornamelijk gebruikt worden voor het stimuleren van verkopen, marketing en de lancering van eigen e-commerce en business intelligence producten.

Het voorspellen van wat klanten zullen kopen is natuurlijk het ultieme doel van winkeliers. Ze proberen dan ook met alle macht in de hoofden van klanten te kijken en op basis daarvan producten aan te bieden. Amazon is zelfs bezig met een oplossing om het product al te versturen nog voordat je het gekocht hebt.

Een startup zoals Reflektion springt hier op in door te voorspellen at een klant als volgende product zal aanschaffen gebaseerd op verschillende data-sets. Sinds O’Neill gebruik maakt van de diensten van Reflektion zijn de klantenconversies met vijftig procent verbeterd. CEO Daniel Neukomm zegt dat ze online klanten op dezelfde manier willen behandelen als klanten in de winkel maar dat ze tot voor kort beperkte mogelijkheden daartoe hadden.

Sean Moran, CEO van Reflektion, noemt het dan ook: “the game-changing “Moneyball” story of advanced analytics being brought to retail.” Reflektion is opgericht door een echte analyse veteraan: Amar Chkokhawala werkt hiervoor als ontwikkelaar aan onderen andere Google Books en Gmail.