Numrush

Samsung en NBA geven basketbal een nieuwe beleving met virtual reality

Samsung en NBA, de grootste basketbal competitie van de wereld, zijn een partnership aangegaan, dat onthulden beide organisaties tijdens de CES dit jaar. De samenwerking richt zich op het beschikbaar maken van 360 graden video’s van basketbal hoogtepunten en opnames van achter de schermen. De video’s zullen exclusief te zien zijn met Samsung’s Gear VR.

Hiermee voegen de organisaties een nieuwe beleving toe aan het kijken van NBA wedstrijden. Het is niet duidelijk of Samsung en NBA volledige wedstrijden gaan hosten in 360 graden. Vooralsnog wordt een selectie gemaakt van hoogtepunten en worden deze video’s beschikbaar gesteld in Samsung’s virtual reality app. Om de video’s te kunnen zien moet je wel in het bezit zijn van de Samsung Gear VR en de Samsung Galaxy Note 4, maar daarmee krijg je wel de beleving die veel Amerikanen hebben bij de sport. En niet onbelangrijk, het is toch goedkoper dan een retourtje Amerika.

Het is niet de eerste keer dat NBA voorop loopt. Eerder droegen de spelers van Sacramento Kings al een Google Glass.

Samsung’s Milk VR

Tijdens de CES lanceerde Samsung haar virtual reality app; Milk VR die werkt met de Galaxy Note 4. De app is daarmee de derde in de Milk-lijn, eerder verschenen Milk Music en Milk Video. Milk VR is het platform van Samsung waar diverse 360 graden video’s worden gepubliceerd en die bekeken kunnen worden met de Gear VR. Samsung geeft aan dat er ‘dagelijks’ nieuwe content beschikbaar komt in Milk VR. Ook de NBA video’s zullen op Milk VR worden gepubliceerd.

Momenteel werken ook de makers van The Walking Dead, Skybound Entertainment, aan een ‘thriller’ die beschikbaar moet komen in Milk VR. Hiermee wordt duidelijk dat virtual reality momenteel echt trending is.