Samsung stelt levering Galaxy Note 7 in Nederland opnieuw uit

Samsung Galaxy Note 7

Samsung heeft de levering van de Galaxy Note 7 in Nederland opnieuw uitgesteld. Dat zegt een woordvoerster van het bedrijf. Mensen die de smartphone vooruit hadden besteld, zouden het toestel vandaag in hun bezit moeten krijgen. Zij moeten nu dus nog even wachten.

Het opschorten van de levering is het gevolg van de problemen met het toestel. De batterij van de smartphone kan oververhit raken. Als gevolg daarvan heeft Samsung wereldwijd 2,5 miljoen exemplaren teruggeroepen en deelt het bedrijf vervangende toestellen uit. Maar ook met die toestellen, die veilig zouden moeten zijn, zijn inmiddels meerdere problemen gemeld. Dat heeft ertoe geleid dat Samsung de productie van de Galaxy Note 7 heeft aangepast.

Wanneer de smartphone in Nederland beschikbaar komt, is niet bekend. Het bedrijf maakte eerder bekend dat de losse verkoop van de toestellen voor verschillende landen in Europa op 28 oktober van start zou gaan. Of die datum nog vaststaat, is onbekend. Een woordvoerster van Samsung kan niets zeggen over de tijdspanne waarin het toestel überhaupt beschikbaar wordt.

Hoeveel mensen de Galaxy Note 7 in Nederland vooruitbesteld hebben, wilde de woordvoerster niet zeggen. Wel is bij het bedrijf bekend dat verschillende Nederlanders het toestel via het buitenland in hun bezit hebben. De bekende gevallen daarvan zijn volgens Samsung via de betreffende (web)winkels ingelicht. Over de verdere afhandeling van de gevallen kon Samsung ook niets kwijt.