Sennheiser heeft 3 nieuwe in-ear koptelefoons voor tijdens het sporten of onderweg

Tijdens IFA in Berlijn heeft audiomerk Sennheiser vandaag drie nieuwe in-ear koptelefoons aangekondigd: De Momentum Free, IE 80 S en CX 7.00 BT. Weinig sexy namen voor een merk dat over het algemeen toch bijzonder mooie en goed klinkende audioproducten aflevert. Maar laat dat ons niet in de weg staan de producten vast nader onder de loep te nemen.

Momentum Free

De Momentum Free is net als zijn grote broer de Momentum M2 een fraai ontworpen headset. Dankzij ingebouwde magneten kun je deze in-ears om je nek dragen zonder dat je ze kwijt raakt. Met een batterijduur van 6 duur gaat deze set zeker een dagje mee, en als we Sennheiser mogen geloven is de geluidskwaliteit hoogstaand. Over de prijs is nog niets bekend maar voorgaande modellen in deze range kostten rond de €99.

IE 80 S

Ook de IE 80 S moet het hebben van ‘levensechte geluidskwaliteit’, en is speciaal ontworpen voor ‘muziekliefhebbers die graag genieten van een uniek en levensecht geluid met sonische nauwkeurigheid en helderheid’. Het is de opvolger van de eerder verschenen Sennheiser IE 80 die door veel muziekliefhebbers geliefd wordt.

Groot voordeel van het apparaat is dat deze is uitgerust met sound customization, waarmee je de frequentierespons van de IE 80 S kunt aanpassen aan je persoonlijke voorkeur. Voorwaarde voor een sublieme geluidservaring is natuurlijk wel dat je eigenlijk ook een kwalitatief audioapparaat nodig hebt om je audiobestanden af te spelen. Zijn voorganger de IE 80 kost rond de €299, het is nog niet duidelijk wat de IE 80 S precies gaat kosten.

CX 7.00BT

De CX 7.00BT ten slotte is een draadloos in-ear model met een ergonomische nekband. Volgens Sennheiser heeft deze set een ‘diepe basklank, gedetailleerde vocale projecte en een geweldig geluidsbeeld’. Ook de batterij gaat net even iets langer mee dan de twee andere modellen: tot wel 10 uur. De CX 7.00BT zal volgens de site van Coolblue €149 gaan kosten.

Alledrie de modellen zullen volgende maand op de markt verschijnen.