Simba ken je ongetwijfeld als één van de personages uit The Lion King films. Maar misschien ook wel als matrassenmerk. De naam is sinds een jaar gekaapt door de jonge Britse startup Simba Sleep. Het concept: je nieuwe matras wordt vacuüm gezogen en in een doos thuisbezorgd, daarna slaap je vrijblijvend 100 dagen op het visco-elastisch traagschuimmatras. Van keuzestress is bij aankoop geen sprake: het matras komt maar in één soort, en dat is volgens mede-oprichter James Cox logischer dan je denkt.
Wij zien onszelf als een techbedrijf Deel deze quote“Wij zien onszelf als een techbedrijf“, zegt mede-oprichter James Cox (29) enkele weken nadat zijn bedrijf ook in Nederland is neergestreken met hun matrassen. Hun vernuftige manier van sales, marketing en productdesign is onvermijdelijk. Niets is namelijk zo onsexy als het aanschaffen van een matras, te vergelijken met de aankoop van een tweedehands auto, vindt hij.
“Het is een noodzakelijkheid, meer niet.” Cox spreekt van een enorm gat in de markt voor bedrijven en investeerders zoals hij die vanwege dat ‘suffe’ imago het ook eerst links liet liggen.