Singles Day bij Alibaba: 1 miljard dollar aan omzet in 85 seconden

Alibaba

In China werd gisteren Singles Day gevierd: een dag waarop vrijgezellen een cadeautje voor zichzelf kopen, om te vieren dat ze alleenstaand zijn. De dag is altijd goed voor een hoge omzet bij diverse webwinkels, waaronder bij Alibaba. Het bedrijf draaide in 85 seconden een omzet van maar liefst een miljard dollar, meldt Business Wire.

In totaal kwam de omzet uit om 30,8 miljard dollar, wat een stijging van 27 procent is ten opzichte van een jaar eerder. In totaal deden 180.000 merken mee aan de dag, waarop diverse kortingen gegeven worden.

Ruim 40 procent van de gebruikers kochten bovendien spullen van internationale merken. De landen die het meest verkochten aan China waren Japan, de Verenigde Staten, Zuid-Korea, Australië en Duitsland.

Toekomst

“Vandaag zagen we de kracht en de stijging van China’s consumptie-economie en de blijvende wens van klanten om hun dagelijkse levensstijl te verbeteren”, aldus Daniel Zhang, CEO van Alibaba. “Deelname uit het gehele Alibaba-ecosysteem liet ons merk en onze partners op een nieuwe manier met klanten omgaan.”

“In de toekomst blijft Alibaba de evolutie naar een digitale economie en levensstijl leiden.”