Snap, het bedrijf achter Snapchat, is een camerabedrijf, claimen ze zelf. De app Snapchat met zijn vele lenzen en filters is zo’n camera, net zoals de zonnebril Spectacles die afgelopen najaar op de markt kwam. Next up: een drone. Tenminste, dat meldt The New York Times op basis van anonieme bronnen.
Het lek is misschien wel vrij bewust gecreëerd door Snap, omdat het bedrijf aan de vooravond van een beursgang staat. En door de concurrentie die het bedrijf ondervindt van Instagram zijn er wat twijfels over de toekomst van het bedrijf. De uitbreiding van zijn hardwareportfolio kan mogelijk zorgen voor meer vertrouwen van beleggers.
Hoe dan ook, bewust of niet, Snapchat werkt dus aan een drone. Veel details zijn er niet bekend. Het zou namelijk slechts één van de projecten zijn waar het bedrijf op dit moment aan werkt. En een woordvoerder wil verder niet reageren.
De vraag is ook of Snapchat kan scoren met een drone. Bedrijven als GoPro en Parrot zijn het levende bewijs dat de markt voor drones een lastige is. Bij beiden loopt het niet heel lekker. Snapchat kan echter wel de kracht van zijn merk inzetten om de drone succesvol in de markt te zetten. Net zoals het dat al deed met zijn camerazonnebril waarvoor veel mensen in de rij zijn gaan staan.