Het wordt mogelijk om direct aankopen te doen via kanalen van Snapchat Discover. Dat schrijft Re/code op basis van uitspraken van Joanna Coles tijdens Code/Media. Coles is hoofdredacteur van Cosmopolitan en zit in het bestuur van Snapchat.
Cosmopolitan was vorig jaar een van de eerste titels die meedeed aan de Discover-pagina van Snapchat. Via Discover kan een select aantal uitgevers een eigen kanaal beginnen en via het sociale medium content publiceren. Tijdens de conferentie zei Coles dat het mogelijk wordt om aankopen te doen via het kanaal van mediabedrijf Hearst, dat onder andere Cosmopolitan uitgeeft.
Het is volgens haar echter nog even afwachten voordat de functionaliteit echt ingebouwd wordt, omdat de technologie nog niet aansluit bij haar wensen. De vraag is verder natuurlijk of Snapchat uitgevers gaat vragen om een deel van de omzet. Dat is tot nu onduidelijk.
Dat Snapchat aan de slag gaat met e-commerce-functies is niet gek, want ruim een jaar geleden haalde het bedrijf Krish Jayaram van Braintree binnen. In november 2014 lanceerde Snapchat in de VS ook al een samenwerking met de betaaldienst Square de dienst Snapcash, waarmee gebruikers geld naar elkaar kunnen overmaken. Een jaar later ging het bedrijf geld vragen voor bepaalde filters, maar die functie is inmiddels al weer verdwenen.