Snapchat lanceerde in 2015 de Our Stories-functie. Daarbij werd gebruik gemaakt van allerlei camera’s verbonden met het internet, om video’s van ooggetuigen te verzamelen van evenementen, plaatsen of thema’s. De functie wordt nu opengesteld voor mediapartners van het sociale medium, meldt Deadline.
Het gaat om ongeveer 20 partners, waaronder CNN en NBC News. De partners kunnen video’s van gebruikers die met Our Stories gedeeld waren, in hun eigen verhalen plaatsen. Ook kunnen ze context toevoegen via graphics en tekst. Is er groot nieuws, dan kunnen ze verhalen maken aan de hand van video’s van ooggetuigen.
De partners krijgen allemaal tools om Our Stories te maken, waaronder de mogelijkheid om openbaar geplaatste video’s en foto’s te doorzoeken. Sommige partners kunnen ook hun netwerk met talent gebruiken om Snaps te maken en toe te voegen. Met de content kan verder geld opgehaald worden. De omzet die opgehaald wordt, wordt gedeeld tussen de partners en Snapchat zelf.
Populair
Via Our Stories krijg je op die manier een ongefilterd beeld van wat er precies gebeurd. Sinds de lancering bleek de functie erg populair. Zo keken 75 miljoen mensen naar content op Our Story via Discover.