ING maakt al dertig jaar gebruik van de TAN-code. Eerst kreeg je die via een papieren lijst, later via je telefoon. Maar dat is binnenkort voorbij. De bank stopt aan het einde van dit jaar namelijk helemaal met deze verificatie. Voortaan kun je dan werken met “mobiel bevestigen”.
In de vernieuwde online omgeving krijg je op zowel je smartphone en tablet als op je pc en laptop dezelfde ervaring. Je kunt nog steeds gewoon internetbankieren, maar de opdrachten worden voortaan standaard afgehandeld met de ING Mobiel Bankieren App. Die app wordt nu al door 3,2 miljoen klanten gebruikt.
Alle particuliere klanten worden in de komende maanden gefaseerd overgezet naar het vernieuwde Mijn ING. Dat geldt ook voor de klanten die nu de Mobiel Bankieren App hebben. Kun je de app niet gebruiken, dan mag je je opdrachten voortaan met een TAN-code bevestigen. Aan het einde van dit jaar komt er een alternatief voor deze klanten.
Zakelijke klanten
Zakelijke klanten krijgen mobiel bevestigen in maart dit jaar. De vernieuwde online omgeving van Mijn ING Zakelijk volgt later pas. Alle particuliere en zakelijke klanten krijgen eind deze maand al wel een nieuw inlogscherm in dezelfde stijl als de nieuwe omgeving.