Numrush

Target opent futuristisch huis voor verkoop van Smart Home apparaten

Het duurt altijd even voor ideeën als Smart Homes gerealiseerd kunnen worden, maar het is eindelijk zo ver. Sinds de introductie van Nest met zijn slimme thermostaten in 2010, de SmartThings app en de komst van de Apple HomeKit lijkt het hebben van een slim huis geen onmogelijk toekomstbeeld meer.

De Amerikaanse winkelketen Target speelt in op de Smart Home ontwikkelingen en heeft afgelopen week de deuren van zijn experimentele ruimte, the Open House, geopend in San Francisco. Het huis is gewijd aan het presenteren en verkopen van smart home-producten. Klanten kunnen in deze “part retail space, part lab” interacteren met tientallen producten.

De verbonden producten activeren als iemand nadert en demonstreren hoe sensorische gadgets werken in real-life. Zo kan je in het huis zien hoe een verbonden keuken werkt, met onder andere een slim koffieapparaat en weegschaal. Het huis presenteert zelfs interactieve tafels waarmee de klant apparaten in het huis kan besturen.

Bekende namen als Sonos en Nest, maar ook start-ups als Ring en Tile presenteren zich in het slimme huis. Target probeert met hun huis-lab te laten zien hoe Smart Homes in de praktijk zullen functioneren:

The idea, aside from selling individual products, is to show how many devices can work together to perform multiple actions at once.

In het Open House worden 35 producten gepresenteerd, waarvan het grootste deel niet eens te koop is op target.com. Het bedrijf doet dit intentioneel, om de experimentele gedachte van het lab te ondersteunen. De verkoop van producten in het open huis zelf kan echter wel een toekomstig aanbod stimuleren.

“If there’s something great, we want to be early to it, we want to be the ones bringing it out there. In the same way we created new playbooks for doing style and design partnerships, this is very much a new playbook in how do we work with early stage companies.”

– David Newman, directeur van enterprise groei-initiatieven