Tesla is in gesprek met de muziekindustrie om zijn eigen streamingsdienst op te zetten. Dat meldt Recode op basis van anonieme bronnen. Volgens de techsite voert het bedrijf gesprekken met alle grote muzieklabels. De autofabrikant zou de dienst beschikbaar willen maken in al zijn auto’s.
Wat de exacte omvang van de plannen van Tesla is, is niet bekend. De autofabrikant zou overwegen om meerdere gradaties van zijn dienst overwegen, te beginnen met een internetradiostation zoals Pandora. Tesla bouwt in zijn Model S, Model X en Model 3 een groot dashboard waarop het bedrijf de dienst zouden kunnen aanbieden.
Een woordvoerder van Tesla heeft het gerucht tegenover Recode niet met zoveel woorden bevestigd. Wel wist de site een antwoord te ontfutselen op de vraag waarom het bedrijf niet gewoon Spotify of Apple Music in zijn auto’s integreert. “We denken dat het belangrijk is dat we een buitengewone auto-ervaring bieden”, zegt de woordvoerder tegen de site. “Zodat onze klanten naar muziek kunnen luisteren van welk platform ze ook willen.”
Muziekindustrie
140 miljoen gebruikers te hebben.
Voor de muziekindustrie is een aparte streamingsdienst voor Tesla-auto’s waarschijnlijk ook aantrekkelijk. Op die manier wordt de markt niet gedomineerd wordt door enkele grote partijen, zoals Spotify en Apple Music. Spotify, als grootste speler, maakte vorige week bekend