Thuisbezorgd.nl wil bestellingen laten ophalen

Bij een interview tijdens The Next Web Conference deelde Jitse Groen, CEO van Thuisbezorgd.nl, dat een volgend doel van het bedrijf is dat klanten hun bestelling zelf op kunnen halen. Door online te bestellen hoeven ze niet meer 20 minuten in het restaurant te wachten tot hun bestelling is gemaakt.

Tijdens het interview werd veel gepraat over de volgende stappen van Thuisbezorgd.nl. Een van die stappen is marktleider worden in Duitsland. “Hoe kan het dat je in het ene land wel gemakkelijk aan terrein wint, maar in een ander land niet?” Volgens Groen is de taal van een land niet het probleem. Het probleem is hoeveel concurrentie er is en hoe de mensen over het product denken.

thuisbezorgd.nl jitse groen

Ook werd er gevraagd naar keuzes die Groen maakt en heeft gemaakt. Zo richtte Groen in 2000 Thuisbezorgd.nl op, maar was pas 12 jaar later de eerste investeringsronde, waar €12 miljoen werd opgehaald. Het antwoord is simpel. “Voordat mensen wilden investeren moesten er eerst gebruikers zijn die het product ook echt wilden gebruiken.”

“Denk je dat je de wereld hebt veranderd?” vroeg iemand uit het publiek aan Groen. “Nee, we zijn bezig hem te veranderen. We zijn nog niet klaar”, stelt de CEO.

Thuisbezorgd bestaat intussen uit 400 mensen, verspreid over 6 kantoren. Dat het bedrijf groeit is duidelijk. In de laatste investeringsronde werd maar liefst €74 miljoen opgehaald. En de ski-trip die Groen jaarlijks met zijn medewerkers doet, wordt ook steeds lastiger te regelen. “We begonnen met twee kamers, maar nu hebben we eerder twee hotels nodig. We werken met 400 mensen aan Thuisbezorgd.nl, verspreid over zes kantoren.”

Meer lezen over The Next Web? Check onze Event Wall of lees alle artikelen hier.