Disney staat erom bekend dat het rond de lancering van zijn Star Wars-films toffe samenwerkingen aangaat met techbedrijven. Voor de lancering van The Force Awakens konden Google-gebruikers hun account een make-over geven geïnspireerd door The Force. Daarbij kon je kiezen voor de Light Side of de Dark Side. Voor Rogue One, die woensdag uitkomt, kiest Disney voor een samenwerking met Uber.
Gebruikers van de Uber-app krijgen een melding of ze de exclusieve experience rond de film willen gebruiken. Als ze die activeren, veranderen de auto’s in de app in voertuigen uit Star Wars. Zo kan jouw Uber een X-Wing of een Tie Fighter zijn. En jawel: het is zelfs mogelijk dat de Death Star je komt ophalen. Helaas beperkt dit zich wel tot de app, uiteindelijk komt er gewoon een doodnormale auto voorrijden. Naast de toffe gimmick krijgen fans toegang tot exclusief videomateriaal van Star Wars.
Helaas is er slecht nieuws: de promotie-actie wordt wereldwijd uitgerold, behalve in Nederland. Omdat Uber hier een actie heeft met Nederland Cares rond de Kerstdagen: UberGIVING is de Star Wars-promo hier niet beschikbaar. Dan maar gewoon op de fiets naar de bioscoop komende woensdag…