Vijf procent van Amerikaanse huishoudens heeft digitale fitness gadgets in huis

fitbit_jeans_numrush

Volgens een Amerikaans onderzoek, uitgevoerd in maart van dit jaar, heeft zo’n vijf procent van de Amerikanen een Fitbit, Jawbone UP, Fuelband of Withings weegschaal in huis. Volgens onderzoeksbureau Parks is het slechts het begin van een niet te stoppen groei.

Om tot deze resultaten te komen, legde het onderzoeksbureau Parks zo’n 10.000 Amerikaanse gezinnen met een breedbandverbinding hun vragenlijkst voor. De uitkomst is het onderzoek “Digitally Fit: Healthy Living And Connected Devices“, waarin dus zo’n vijf procent van de ondervraagde aangaf een digitale fitness gadget in het bezit te hebben.

Uit het onderzoek bleek dat apps of diensten die het geheugen van de mens verbeteren danwel uitbreiden met stipt het meest populair zijn. Kort daarop volgens gewichtsverlies, dieet of voeding en afsluitend fitness apps.

parks_research_wearables

Vorig jaar deed Parks al het onderzoek “Health Entertainement“, waar uit bleek dat 29% van de consumenten met gezondheidsproblemen een activity tracker zou gebruiken wanneer deze gebruiksvriendelijk was. En nog eens 27% gaf aan geinteresseerd te zijn in een gepersonaliseerd, online plan om hen gezond te houden.

Parks voorspelt dat in 2016 zo’n 32 miljoen Amerikanen hun gezondheid en fitnessactiviteiten zullen bijhouden via wearables en mobiele gadgets. Dat zou iets meer dan een verdubbeling zijn van het aantal dat dit eind 2011 deed (15 miljoen). Daarnaast zou de adoptie van online en mobile diensten rond gezondheid gaan groeien van 14 miljoen naar 29 miljoen actieve gebruikers.

De meest opvallende groei voorspelt het bedrijf als het gaat om de omzetmarkt van zowel wearable als vaste (denk weegschalen) fitness devices. Liggen de verkoopcijfers nu rond $337 miljoen, verwacht Parks dat de markt zal groeien tot liefst $2.6 miljard in 2016.