Zalando brengt de ontwikkeling van de platformeconomie in kaart tijdens Vizions by Zalando

Vizions by Zalando

Bij de naam Zalando denk je waarschijnlijk enkel aan het kopen van kleding in een webwinkel. En inderdaad: Zalando is één van de grootste webwinkels van Europa, maar daar zit een Duits bedrijf achter dat een belangrijk aandeel heeft in de Europese tech- en retailindustrie. En vanuit die rol organiseert Zalando komende donderdag de conferentie Vizions by Zalando in Berlijn.

De conferentie richt zich op alles wat komt kijken bij innovatie in de retail- en dienstensector. Hierbij staat de de ontwikkeling van de platformeconomie centraal. Er zijn bijvoorbeeld sessies over de stad van de toekomst en hoe big data de fashionindustrie verandert. Maar ook ontwikkelingen als augmented reality, blockchain en chatbots worden besproken.

VoorVizions by Zalando verzamelde het bedrijf een hele interessante lijst van sprekers die presentaties zullen geven en zullen deelnemen in panels. Het gaat om topmensen van grote bedrijven – bijvoorbeeld Google en eBay, maar ook van snelgroeiende startups. Daarbij is gezocht naar een mix tussen Amerikaanse en Europese bedrijven om de conferentie zo interessant mogelijk te maken.

Vizions by Zalando vindt komende donderdag, 18 april, plaats in Kraftwerk in Berlijn. Mensen die er op het laatste moment heen willen, kunnen vandaag nog een ticket kopen. Startups kunnen daarbij meer dan 50 procent korting krijgen op de toegangsprijs.

Numrush is als mediapartner verbonden aan Vizions by Zalando.