Numrush

Volkswagen test Google Glass in fabrieken

Autofabrikant Volkswagen is begonnen met het testen van Google Glass in hun fabriek in Wolfsburg. Zo’n 30 medewerkers maken gebruik van een bril om zo gemakkelijker toegang te houden tot informatie en collega’s.

Google Glass is dood, lang leve Google Glass: terwijl we de consumentenversie van een slimme bril razendsnel wisten af te schrijven blijft het bedrijfsleven bezig met experimenteren. Zo ook Volkswagen, wat een eigen versie van de Google Glass ziet als belangrijke toevoeging in hun productieproces.

In de Wolfburgse fabriek van Volkswagen testen nu zo’n 30 medewerkers een slimme bril, waarbij de bril in staat is om voorraadlocaties van onderdelen razendsnel te tonen wanneer een monteur dat vraagt. Om te voorkomen dat een monteur per ongeluk het verkeerde onderdeel pakt, scant de bril ook de barcode en controleert deze. Op het moment gebruiken diverse afdelingen de bril, van de versnellingbakmonteurs tot de plaatsers van je voorruit.

Volkswagen is vooralsnog bijzonder enthousiast over de eerste resultaten van de test. De doelstelling is dan ook om de proef snel uit te breiden naar andere fabrieken en merken onder de Volkswagen-vlag. Ook Google onderstreept de kansen van hun bril in het zakelijk segment middels hun Glass at Work programma.

Begin dit jaar schreven we al uitvoerig over de roerige start van Google Glass, een project waar Google nog altijd aan werkt.