Het mag geen geheim meer zijn dat de verkoop van mobiele apparaten als smartphones en tablets intussen de verkoop van PC’s ver overstijgt. Onderzoek van Nielsen wijst echter uit dat deze apparaten nu ook onze primaire platforms zijn om onze dagelijks portie Internet mee te consumeren. Zowel in de VS als in Europa besteden we meer tijd met onze smartphones dan we surfend doorbrengen achter een PC.
Het onderzoek van Nielsen richt zich op drie – totaal – verschillende landen: de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Italië. Een groei in het aantal uur dat men media consumeert op hun smartphone is logisch, gezien de groei van het aantal smartphones wereldwijd. Zo nam het percentage smartphones in de VS afgelopen jaar toe tot 67%. Toch geeft het onderzoek verrassende resultaten.
Het gat tussen computer en mobiel apparaat is vooral in Italië erg groot: men spendeert liefst 37 uur internettend per maand op hun mobiel en slechts 18 uur op hun PC. Maar ook het gat van 12 uur tussen beide platforms in het Verenigd Koninkrijk mag er wezen. Bij de Amerikanen valt dan weer op hoeveel van de mediaconsumptie daar nog plaatsvindt via die ‘ouderwetse’ televisie.
Meer over de cijfers van Nielsen lees je hier.