Vanaf een peperdure hotelkamer in New York even een virtueel tripje naar Peking maken? Dat kan binnenkort. Hotelketen Marriott start in een hotel in New York en in een hotel in Londen vandaag met een experimentele dienst: de VRoom Service, schrijft Fortune.
Als je de dienst besteld krijg je een Samsung Gear VR-headset op je hotelkamer bezorgd met daarop drie reisvideo’s. Marriott noemt ze VR Postcards. Ze nemen je mee op een trip naar Chili, Rwanda of Peking en zijn voorzien van een voice-over van een reiziger.
Michael Dail, de vice-president global brand marketing bij Marriott legt uit:
Veel mensen hebben nooit nagedacht over virtual reality-toepassingen buiten gaming. Hoe is het om in te zetten voor een een reis, hoe voelt het om een virtuele reis te maken? Ben je echt aan het reizen of is het enkel een virtuele sansatie? Heel veel mensen die het probeerden zeiden: ‘Ja, het herinnert met eraan wat reizen is, het zorgt er voor dat het voelt alsof ik er echt ben.’
Waarom Marriott dit doet? De hotelketen wil aantrekkelijker worden voor jonge mensen. Twee jaar geleden is het bedrijf gestart met een rebranding en dit soort innovaties passen daarbij. Het is overigens niet de bedoeling om de VR-headsets aan te gaan bieden in elk hotel; de dienst is bedoeld voor specifieke markten.