Vrouwen geven de voorkeur aan Twitter en Facebook, mannen aan Google+ en LinkedIn

Veel fun facts in onderstaande infographic, die volgde uit diverse onderzoeken naar social media gebruik onder mannen en vrouwen in Amerika. InternetServiceProviders.org compileerde de meest interessante uitkomsten uit studies door onder meer Pew Research en The New York Times in een datavisualisatie die zich focussed op ‘The Battle of The Sexes’: Oftewel, waarin verschillen mannen en vrouwen in hun social media gebruik?

Zo blijkt dat vrouwen grotere social media gebruikers zijn dan mannen: Ruim 71% van de vrouwen heeft ‘een social media account’ tegen maar 62% van de mannen. Opvallend is ook dat vrouwen veel grotere twittergebruikers blijken dan mannen: Ruim 62% van alle twitteraars is vrouw. Op Facebook is dat 58%, op Pinterest 70%. Zeker geen 99% dus, zoals vaak wordt beweerd.

De drie grote sociale netwerk waarop meer mannen dan vrouwen vertegenwoordigd lijken te zijn blijken Google+ (64% van de gebruikers is man), YouTube en Linkedin (beiden met een lichte meerderheid van 54%). Meer fun social media facts over de verschillen tussen mannen en vrouwen vind je hieronder:

w680