Nog precies drie weken totdat de massale oranjegekte weer losbarst. Ikzelf heb de wedstrijden al maanden geleden in mijn agenda gezet en kan niet wachten tot het 11 juni is. Gelukkig ben ik niet de enige vrouw die elke 2 jaar uitkijkt naar een EK of WK, Nederlandse vrouwen houden meer van voetbal dan ooit. En dus zijn er dit jaar opvallend veel Oranje gadgets voor vrouwen uitgebracht.
Vorige maand kondigde Bavaria al de Dutchy Dress aan van designerlabel Supertrash (gratis bij een sixpack bier) en deze week lanceert Etos een complete lijn aan Oranje producten voor de vrouwelijke voetbalfan. En dat is mooi, want ik ga liever niet in een oranje Brulshirt op het terras zitten.
Volgens een onderzoek van Etos kijkt ruim 39% van alle Nederlandse vrouwen uit naar het WK voetbal. 69% van de vrouwen kijkt de wedstrijden het liefste thuis met hun partner (27%), vrienden (26%) of familie (26%). Daarnaast geeft 82% van de vrouwen aan op de hoogte te zijn van de spelregels bij het voetbal. Dus buitenspelgrappen hebben dit jaar dus ook definitief afgedaan.