De kans is groot dat je in de komende dagen steeds meer reclames op YouTube gaat zien die je niet kunt overslaan. Alle kanalen op het videoplatform krijgen namelijk dit soort reclames. Het gaat echter alleen om kanalen die sowieso al reclames konden plaatsen. Dat heeft het platform bekendgemaakt in een video.
De reclames waren al beschikbaar als experiment voor een aantal kanalen. Nu zegt het bedrijf dat ze naar iedereen in het partnerprogramma worden uitgerold. De reden dat voor deze reclames gekozen wordt, is omdat adverteerders vaak meer betalen voor reclames die je helemaal moet bekijken. Voor makers van video’s is het dus een kans om meer geld te verdienen.
15 tot 20 seconden
Dit betekent echter niet dat je vanaf nu eindeloos naar reclames zit te kijken. De maximale lengte voor die video’s is namelijk 15 tot 20 seconden. Maar dat is natuurlijk veel langer dan wanneer je de reclame na 5 seconden over kunt slaan. De vraag is nu dus: wil je de video echt zo graag zien dat je de reclame uitzit, of denk je “laat maar”?
Als een kanaal toegang krijgt tot de functie, wordt deze automatisch aangezet voor alle eerdere uploads. Je moet ze dus wel handmatig uitzetten, mocht je dat willen.