Zo wil MINI zijn innovatieve, frisse imago behouden

MINI staat bekend als een fris, vooruitstrevend merk. De ontwikkelingen in de automotive sector volgen elkaar echter in rap tempo op, dus je zult als fabrikant moeten blijven innoveren om niet achterop te raken.

MINI doet dat door af en toe interessante concepten met de wereld te delen, zowel in de vorm van nieuwe auto’s als gadgets. Zo zagen we vorig jaar de MINI Superleggera Concept, een behoorlijk pittige speedster met volledig elektrische aandrijving. Dit jaar had de van oorsprong Britse fabrikant Augmented Vision voor ons in petto: een speciale bril die allerlei nuttige informatie toont in én buiten je auto. Zo kun je bijvoorbeeld door je deur kijken, zodat je precies weet of je je dure velgen niet stuk rijdt op de stoeprand.

Er zit nog meer in de pijplijn, want MINI en BMW introduceerden onlangs DriveNow: een carsharing-dienst die je geld laat verdienen door je MINI (of BMW natuurlijk) uit te lenen aan andere mensen. Handig als je bijvoorbeeld een tijdje in het buitenland bent en de auto even niet nodig hebt. Kortom: hoog tijd om eens bij te praten met Tamara Villani van MINI Nederland.