Nadat de onderzoekers van PEW al een schot voor de boeg namen met het in kaart brengen van social media gebruik onder volwassenen, ging NextAdvisor een stapje verder. Zij onderzochten hetzelfde gedrag voor tieners en ontdekte een heuse generatiekloof op de Interwebs.
Over het algemeen is duidelijk dat een groot deel van beide generaties deelneemt aan één of meerdere social media platforms. Bij de volwassenen is dit gemiddeld 72%, terwijl onder jongeren liefst 81% actief is op een social network.
Op de meest populaire kanalen zijn de generaties bijna evenredig actief, maar er zijn toch twee opvallende uitschieters. Uit het onderzoek van NextAdvisor blijkt namelijk dat liefst 94% van alle jongeren actief is op Facebook, terwijl slechts 67% van de volwassen dat is. Een even zo grote kloof zien we op populair prikbord Pinterest: 15% van alle volwassen heeft een Pinterest-account, terwijl jongeren het platform massaal links laten liggen en slechts 1% er iets mee doet.
Meer feitjes in onderstaande infographic, klik op de afbeelding voor een groter formaat.