Ondergoed dat direct via social media laat weten wanneer het uit wordt gedaan. Het klinkt als malligheid, maar in Griekenland is het keiharde realiteit. De Tweetbra laat direct van zich horen via Twitter wanneer hij wordt uitgedaan en dat doet hij met een bijzonder goede reden.
Want de Tweetbra laat niet van zich horen om onzekere partners te alarmeren, maar herinnert zijn drager er aan om zichzelf regelmatig te onderzoeken op de signalen van mogelijke borstkanker.
De BH, voorzien van een mini computer (Lilypad?), kan worden gekoppeld met het Twitter-account van zijn drager en verstuurd bij het uitdoen een @-reply. De BH is uiteraard ludiek bedoeld en bedacht door de Griekse tak van reclamebureau OgilvyOne in opdracht van Nestlé Fitness.
De actie is intussen iets meer dan 2 weken onderweg en kon op genoeg aandacht rekenen. Hoewel de Tweetbra vooral als een grappige activatie moet worden gezien, was er echter ook genoeg kritiek op de BH.
Voor wie de knipoog heeft gemist: de Tweetbra komt uiteraard niet in grote schaal op de markt en is de afgelopen twee weken voornamelijk gedragen door een Griekse actrice om bewustwording te spreiden. Missie geslaagd?