Weblog Re/Code wist vorige week de eerste beelden van de nieuwe Yahoo homepage te ontfutselen. Volgens de populaire tech blog is het de bedoeling dat Yahoo zijn nieuwe homepage volgende maand aan het publiek onthult.
Al sinds Marissa Mayer (ex-Google) werd aangesteld als CEO roepen velen om redesigns van Yahoo’s veelal gedateerde producten. Tot grote vreugde van velen werd anderhalf jaar geleden Yahoo’s populaire fotosite Flickr nog in een compleet nieuw jasje gestoken.
En nu is het dus de beurt aan de homepage van Yahoo, die in de VS nog steeds geldt als een van ‘s lands best gelezen nieuwssites. Op de eerste beelden zien we dat de nogal lelijke website een flinke facelift gaat krijgen. Opvallend is dat de magazines van Yahoo zoals Food, Tech en Finance een prominentere plek krijgen op de pagina, ten faveure van bijvoorbeeld weer en verkeer.
In tegenstelling tot de nieuwe NOS site is de Yahoo homepage qua nieuwsberichten een mengeling van redactionele content die wordt uitgelicht door redacteuren, en slimme algoritmes die op dat moment bepalen welke content het beste wordt gelezen of virale kansen heeft. ‘Trending nieuwsberichten’ staan straks bijvoorbeeld helemaal bovenaan de pagina.
Marissa Mayer maakte vorige maand bekend dat de hoeveelheid bezoekers die Yahoo op hun smartphone of tablet bezoeken nog steeds toeneemt. Het verklaart gelijk waarom het nieuwe design van Yahoo geoptimaliseerd lijkt te zijn voor mobiele devices.