Twitter en Foursquare hebben eerder vanavond bekend gemaakt een samenwerking aan te gaan. De waardevolle locatiegegevens van Foursquare zullen worden gebruikt om de data van tweets verder te verrijken.
Op het moment toont Twitter slechts globale informatie over een locatie bij een tweet, bijvoorbeeld ‘Amsterdam’. Met de nieuwe koppeling via Foursquare moeten exacte locaties, zoals winkels, kantoren of restaurants zichtbaar worden.
<blockquote class=”twitter-tweet” lang=”en”><p>Coming soon! We're working with <a href=”https://twitter.com/foursquare”>@foursquare</a> so you can tag specific locations in Tweets: <a href=”https://t.co/MwlLz5Pfvq”>https://t.co/MwlLz5Pfvq</a> <a href=”http://t.co/jATzXvbuV6″>pic.twitter.com/jATzXvbuV6</a></p>— Twitter (@twitter) <a href=”https://twitter.com/twitter/status/580049522170011648″>March 23, 2015</a></blockquote>
<script async src=”//platform.twitter.com/widgets.js” charset=”utf-8″></script>
De geruchten rond een aanstaande samenwerking kwamen eind vorig jaar al voor het eerst bovendrijven.
Met de samenwerking benadrukt Foursquare nog maar eens dat hun rol in het landschap van locatiediensten pertinent is veranderd. Ooit begonnen als sympathieke ‘game’ om zoveel mogelijk punten te scoren met het inchecken op locaties, intussen de grootste speler op het gebied van locatiedata dankzij miljarden check-ins en ingevoerde informatie door gebruikers.
De database van Foursquare bevat intussen een indrukwekkende 7 miljard check-ins op 65 miljoen verschillende locaties. Daarnaast hebben gebruikers meer dan 70 miljoen tips en 90 miljoen ’tastes’ achtergelaten.
Niet verrassend geniet het platform de voorkeur van maar liefst 85.000 developers wereldwijd, die hun locatiedata ophalen bij Foursquare.