Het leek er even op dat de Apple Watch alle fitness trackers overbodig zou maken, maar niets blijkt minder waar. De smartwatch ging vooral in de eerste week miljoenen keren over de toonbank, maar moet het qua verkoopcijfers nu zelfs afleggen tegen Fitbit.
Dat blijkt uit cijfers van Slice Intelligence, die in bezit zijn van Bloomberg. Zij checken de internetbestellingen van zo’n 2,5 miljoen mensen en maken op basis van die gegevens een inschatting van het totale aantal verkopen van bepaalde producten. Daaruit bleek al dat Fitbit meer producten verkoopt dan alle concurrenten samen en alleen nog maar populairder wordt.
De reden dat Fitbit geen hinder ondervindt van de Apple Watch is simpel: het bedrijf richt zich puur op sportievelingen. Deze mensen gaan dus specifiek op zoek naar de producten van het bedrijf en hebben alle extra mogelijkheden van een Apple Watch helemaal niet nodig. Dat maakt het echter niet minder opvallend dat Fitbit op dit moment beter verkoopt dan Apple.
Bloomberg noemt de behoorlijk beperkte voorraad als mogelijke reden voor de opvallende terugval van de Apple Watch-verkopen. Apple heeft namelijk nog altijd moeite om de smartwatches in alle soorten en maten snel te leveren, terwijl je de Apple Watch ook nog lang niet overal kunt kopen.